کودکی نابغه با کنار هم گذاشتن قارچ قهوه ای یک آثار هنری زیبا خلق کرد

ویژگی منحصر به فرد قارچ قهوه ای وضعیت آنها به عنوان تنها منبع گیاهی طبیعی ویتامین D12 و ویتامین D است. ویتامین D12 از باکتری ها و ویتامین D با تبدیل ارگوسترول با واسطه UV به ارگوکلسیفرول تولید می شود.

به طور کلی، ارزش غذایی قارچ را می توان به محتوای بالای فیبر، ویتامین، مواد معدنی و غلظت پروتئین و همچنین سطوح کم چربی آن نسبت داد.

آنها همچنین حاوی مشخصات کامل اسیدهای آمینه برای بزرگسالان در کنار ترکیبات زیست فعال با فواید مختلف برای سلامت انسان هستند.

قارچ ها بین 200 تا 500 گرم در کیلوگرم ماده خشک دارند. اسیدهای آمینه لوسین، والین، گلوتامین، گلوتامیک اسید و آسپارتیک اسید رایج ترین هستند.

علاوه بر این، قارچ حاوی پپتیدهای مختلفی است که فعالیت های بیولوژیکی مختلفی دارند. اینها شامل پروتئین های تعدیل کننده سیستم ایمنی قارچی، پروتئین های غیرفعال کننده ریبوزوم، ریبونوکلئازها، لاکازها، پروتئین های ضد میکروبی و لکتین ها هستند.

قارچ

لکتین ها پروتئین ها یا گلیکوپروتئین هایی هستند که به طور خاص به کربوهیدرات های سطح سلولی متصل می شوند و طیف وسیعی از فعالیت های دارویی تولید می کنند که دارای فعالیت ضد قارچی، ضد توموری، ضد ویروسی و ضد باکتریایی هستند.

مطالعات نشان داده‌اند که لکتین‌ها می‌توانند فعالیت ضدتکثیری بسیار قوی علیه برخی از انواع سلول‌های تومور در انسان از خود نشان دهند که شامل سلول‌های T لوسمیک، سلول‌های هپاتوم Hep G2 و سلول‌های سرطان سینه MCF7 می‌شود.

پلی ساکاریدهای موجود در قارچ دارای خواص ضد توموری و تعدیل کننده ایمنی هستند. داده ها در مورد کمک های پلی ساکارید قارچ از صدها گونه مختلف جمع آوری شده است.

رامنوز، زایلوز، فوکوز، آرابینوز، فروکتوز، گلوکز، مانوز، مانیتول، ساکارز، مالتوز و ترهالوز رایج ترین پلی ساکاریدها هستند.

در کنار پلی ساکاریدها، طیف وسیعی از گلیکان ها، که از هموپلیمرها تا هتروپلیمرهای بسیار پیچیده گسترش می یابند، نیز فعالیت ضد توموری از خود نشان می دهند.

پلی ساکاریدهای قارچ مستقیماً روی سلول‌های تومور اثر نمی‌گذارند، در عوض، پاسخ ایمنی را با تولید چیزی که تخمین زده می‌شود کاهش 50 درصدی در اندازه تومور و طولانی‌تر کردن زمان بقای موش‌های حامل تومور است، فعال می‌کنند