کشف عظیم ترین لیمو عمانی در مشهد

مرکز آلرژی و ایمونولوژی لندن خاطرنشان می کند، با این حال، داشتن آلرژی به لیمو لزوماً به این معنی نیست که شما به همه مرکبات حساسیت دارید.

تنها راه برای تشخیص اینکه آیا آلرژی به لیمو عمانی در مشهد دارید یا خیر، از طریق آلرژی یا آزمایش خون از پزشک است.

پرورش درختان مرکبات، از جمله درختان لیمو، در خانه امکان پذیر است. اما قبل از اینکه شروع به حفر سوراخ در سختی خود کنید، مهم است بدانید که درختان لیمو به فضای کمی نیاز دارند  طبق گفته The Spruce، آنها می توانند تا 20 فوت قد و 15 فوت عرض کنند.

آنها همچنین در آب و هوای نیمه گرمسیری بهترین رشد را دارند. به گفته انجمن آمریکایی پیشگیری از ظلم به حیوانات، اگر حیوانات خانگی در خانه دارید، درختان لیمو گزینه مناسبی برای باغ نیستند، زیرا می توانند برای گربه ها و سگ ها سمی باشند.

اگر فضا دارید و در آب و هوای مناسب زندگی می کنید، The Spruce نکات زیر را برای پرورش درختان لیموی خود ارائه می دهد:

لیمو

هر سوراخ را حدود دو برابر عرض و دو برابر عمق هر توپ ریشه حفر کنید. از خاک هایی با زهکش خوب و بافت متوسط که اسیدیته پایینی دارد استفاده کنید.
درختان را در مکانی بکارید که در معرض نور کامل آفتاب و حداقل باد قرار بگیرند. هفته ای یک تا دو بار آبیاری کنید، اما از خیس کردن بیش از حد خاک خودداری کنید.
از طرف دیگر، اگر ترجیح می‌دهید لیمو را در ظرفی پرورش دهید، از دانه‌های لیموی ارگانیک استفاده کنید. سالنامه کشاورزان توصیه می کند که یک گلدان را با خاک مرطوب تا یک اینچ زیر لبه ظرف پر کنید.

سپس، قبل از پوشاندن با خاک، بذر را در حدود ½ اینچ در گلدان قرار دهید. ظرف را با پوشش پلاستیکی بپوشانید و در قسمت بالایی آن سوراخ ایجاد کنید.

مانند باغبانی درخت لیمو، باید مطمئن شوید که خاک مرطوب است، اما نه خیلی مرطوب. پس از رشد گلدان خود، آن را مجدداً در گلدان کاشت قرار دهید و به آبیاری دوره ای ادامه دهید تا خاک مرطوب بماند.