موشی با خوردن آویشن قرمز تبدیل به اسب شد

آژانس حفاظت از محیط زیست می گوید که تیمول، نوعی روغن آویشن قرمز، همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از آفت کش ها هم در فضای باز و هم در داخل خانه – است و معمولاً برای هدف قرار دادن موارد زیر استفاده می شود:

  • باکتری ها
  • ویروس ها
  • موش ها
  • سایر آفات حیوانی

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که اسانس آویشن در برابر پشه های بالغ و لارو آنها موثر است.

می توانید با مخلوط کردن 4 قطره روغن آویشن به ازای هر قاشق چای خوری روغن زیتون یا مخلوط کردن 5 قطره به ازای هر 2 اونس آب، یک ماده دافع خانگی درست کنید.

اکنون می توانید محصولات ارگانیک و طبیعی مراقبت از پوست را در اکثر خرده فروشی ها پیدا کنید و بسیاری از آنها حاوی آویشن هستند.

آویشن

آویشن همچنین یک ماده محبوب در دئودورانت های طبیعی است و اغلب در پات پوری گنجانده می شود.

می توانید از اسانس آویشن در پخش کننده رایحه درمانی استفاده کنید تا به طور بالقوه از مزایای خواص تقویت کننده خلق و خوی آن بهره مند شوید، اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

اسانس آویشن اغلب برای مقاصد معطر و درمانی استفاده می شود زیرا ماده فعال آن کارواکرول است.

در یک مطالعه حیوانی در سال 2013 نشان داده شد که کارواکرول غلظت سروتونین و دوپامین، دو هورمون تنظیم کننده خلق و خو را افزایش می دهد.

اگر به طور منظم از روغن آویشن یا آویشن استفاده می کنید، ممکن است تأثیر مثبتی بر احساسات و خلق و خوی شما داشته باشد. با این حال، مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

آویشن یک ماده فوق‌العاده است که در غذاهای سراسر جهان، به‌ویژه در فرانسه، ایتالیا و در سراسر دریای مدیترانه استفاده می‌شود.

آویشن یک ماده اصلی در این سس پستو است که می توانید از آن به عنوان چاشنی استفاده کنید یا به پاستا یا برنج اضافه کنید.