مردی با دیدن سیم کابل شیرکوه از ترس جان سپارد

کابل دستگاه انعطاف پذیر با روکش PVC = H05 VV-F 3 G 1.5mm²: رسانایی که از چند سیم نازک تشکیل شده است.

این باعث ایجاد سطح بالایی از انعطاف پذیری می شود. عایق از PVC ساخته شده است. سطح مقطع از حدود 0.15 میلی متر مربع تا 150 متر مربع در دسترس است. فرول های انتهای سیم کابل شیرکوه برای اتصال مورد نیاز است.

کابل نوع 007: کابل دستگاه انعطاف پذیر با روکش پلی اورتان = H05 QQ-F 3 G 1.5mm²

کابل نوع 006: کابل دستگاه تخت و انعطاف پذیر با روکش PVC = H05 VVH2-F 2 X 1mm².

سیم، کابل یا کابل برق یک هادی مسی یا آلومینیومی است که از طریق آن جریان و عایق جریان می یابد و خط را از اتصال کوتاه و فرد را از ولتاژ خطرناک محافظت می کند.

همه انواع سیم ها فقط در ضخامت هسته های فلزی و مواد عایق متفاوت هستند که مقاومت در برابر گرما، عوامل محیطی و احتمال اشتعال را تعیین می کند.

اول، تقسیم بندی بر اساس هدف است. اولین انواع سیم و کابل برق، سیم های برق بودند که برای تامین برق مصرف کننده طراحی شده بودند.

سیم

سپس معلوم شد که استفاده از جریان متناوب برای انتقال برق سودآورتر است و هر چه ولتاژ بالاتر باشد تلفات کمتری دارد، بنابراین جستجو برای مقادیر بهینه آغاز شد.

در نتیجه، کابل‌های برق بین کابل‌هایی که برق را از نیروگاه‌ها به شهرها منتقل می‌کنند (با ولتاژ 20-150 هزار ولت) و کابل‌هایی که مستقیماً آن را به مصرف‌کنندگان در خانه می‌رسانند (110-380 ولت) تقسیم می‌شوند.

کابل های مربوطه با اختراع و توسعه ارتباطات تلفنی ظاهر شدند – از آنجایی که تلفن ها برای کار به ولتاژ زیادی نیاز ندارند، استفاده از کابل های برق برای خطوط آنها بسیار گران است.

علاوه بر این، برای اتصال تعداد زیادی مشترک، کابل هایی با تعداد هسته مناسب و محافظت در برابر رطوبت مورد نیاز بود.

با توسعه رادیو و تلویزیون، کابل های خاصی برای اتصال دستگاه پخش سیگنال به آنتن مورد نیاز بود. یکی از الزامات اصلی آنها وجود یک سپر است، زیرا بدون آن یک سیگنال فرستنده ضعیف توسط جریان های انگلی تحریف می شود.