سس تک نفره قرمزی که چند بار قابل مصرف می باشد

“Aioli یا Beurre de Provence. 30 گرم (1 اونس) سیر را تا حد ممکن در هاون ریز بکوبید، 1 زرده تخم مرغ خام و کمی نمک به آن اضافه کنید و به تدریج در 1/2 دسی لیتر (9 فل اونس یا 1 1 اونس) مخلوط کنید. /8 U.S. فنجان) روغن به آن اجازه می دهد تا ابتدا قطره قطره بریزد، سپس با شروع غلیظ شدن سس، سریعتر به عنوان یک نخ بیفتد.

غلیظ شدن سس تک نفره قرمز با چرخاندن شدید ماهیچه در حین اضافه کردن روغن انجام می شود. سس را باید در حین درست کردن با اضافه کردن آب ۱ لیمو و ۱/۲ قاشق غذاخوری آب سرد کم کم تنظیم کنید. توجه: در صورت جدا شدن سس، می‌توان آن را مانند سس مایونز در ۱ زرده تخم مرغ درست کرد.

اویلی. یک سس سرد پروانسالی با روغن زیتون و سیر که ممکن است به عنوان یک سس مایونز خوش طعم با سیر کم و بیش کوبیده توصیف شود. در پروونس، آیولی نام خود غذا است، چه ماهی کاد یا سبزیجات یا حلزون، وقتی با چنین سس سرو می شود.

در پروونس، استان جنوبی فرانسه که به خاطر ماهی معروف است مانند مین، سس آن آیولی سیر است…” اویلی اصلا پیچیده نیست… فقط یک سس مایونز خوب با چاشنی سیر است.

سس

بهتر است Aoili را با ماهی آب پز، سیب زمینی آب پز و هویج بخورید. ماهی هایی که ما در فرانسه استفاده می کنیم در اینجا موجود نیست، اما می توانم بگویم که ماهی کوچک تازه کوچک، شاه ماهی یا هالیبوت شما می تواند جایگزین شود.

اما هرگز از ماهی آب شیرین با این ماهی استفاده نکنید. سس… ابتدا چهار حبه سیر را بردارید و در یک کاسه سنگی یا خمره سنگین بریزید.

با یک چوب گرد و چوبی یا دسته چوبی به خمیر بسیار ریز خرد کنید.حالا سس مایونز را با قرار دادن در کاسه با سیر شروع کنید.

زرده یک عدد تخم مرغ و نمک و فلفل با چنگال یا قاشق کاملاً هم بزنید تا خوب مخلوط شود سپس روغن زیتون را بردارید و ابتدا قطره قطره داخل مخلوط بریزید و سپس به آرامی مخلوط کنید و تمام مدت هم بزنید. استفاده می شود.

هرچه پانسمان ضخیم تر و منجمدتر می شود. وقتی چنگالی در وسط قرار می گیرد به کاسه، روغن به اندازه کافی اضافه شده است (در کل حدود یک فنجان روغن)

برای افزودن پوست به سس مایونز، به تدریج یک قاشق چایخوری سرکه شراب طبیعی (هرگز سرکه سیب) یا آب لیمو بریزید. اسیدیته سرکه یا لیمو مخلوط را رقیق می کند .

اما همچنان باید بسیار سفت باشد. اگر سس از بین برود، فاجعه را می توان با کمی صبر به موفقیت تبدیل کرد… شما به سادگی همه چیز را از نو شروع کنید. تمام سس به جز دو یا سه قاشق غذاخوری را در ظرف دوم بریزید

. به محتویات کاسه دوم به آرامی سه یا چهار قطره آب اضافه کنید و وقتی خوب مخلوط شد به کاسه اول برگردانید و در صورت لزوم روغن بیشتری برای غلظت دلخواه اضافه کنید.

نکته: [این] طرز تهیه این سس مایونز سنتی و تا حدودی قدیمی است. پیشنهاد می کنیم سرکه را همزمان با تخم مرغ، نمک و فلفل به کاسه اضافه کنید.

با این کار احتمال متلاشی شدن سس از بین می رود. همچنین، هنگامی که سرکه ابتدا وارد می شود، روغن ممکن است کمی سریعتر اضافه شود