سرنوشت آشپزی بعد از خوردن پای مرغ در غذا

آمریکایی ها سالانه حدود 9 میلیارد جوجه می خورند، اما پاها را نه. از سوی دیگر، چینی های جنوبی، سالانه حدود 300000 تن از خوراکی های لذیذی را وارد می کنند که برای غذاخوری ها به عنوان «پنجه ققنوس» و در صنعت به عنوان «پنجه مرغ» شناخته می شود. این مسابقه ای است که در بهشت تجارت آزاد ساخته شده است.

و با این حال، این تجارت عالی از پنجه به پنجه تنها در سال جاری حاصل شد، به لطف یک آیتم کوچک که در «برداشت اولیه» معاملات اعلام شده توسط دولت ترامپ در بهار امسال گنجانده شده است. این به رغم مذاکرات فشرده ای است که از زمان حضور جورج دبلیو بوش در کاخ سفید در جریان است.

این مورد “مرغ پخته” یا مرغی است که در قوطی ها و شام های یخ زده فروخته می شود. و نه، این بدان معنا نیست که سرآشپز بویاردی قصد دارد پای مرغ کنسرو شده را در ShopRite بفروشد. در عوض، صنعت طیور ایالات متحده پس از یک حماسه طولانی و چشمگیر که برای باز کردن بازار چین به روی پای مرغ آمریکایی طراحی شده بود، موفق شد بازار ایالات متحده را به روی مرغ پخته شده در چین باز کند.

پای مرغ گران نیست. در واقع، طرز تهیه پای مرغ سرخ شده ارزش آنها برای اکثر آمریکایی ها صفر است. اما حواشی مرغ های پرورشی صنعتی در ایالات متحده به قدری تنگ است که فروش پاها به چین در بلوک های یخ زده عظیم به جای دور انداختن آنها در ایالات متحده، تفاوت خوبی در سود ایجاد می کند.

سال‌هاست که بازار چین به دلیل آنفولانزای پرندگان و سایر بیماری‌ها به روی مرغ‌های پرورش‌یافته آمریکا بسته شده است و تجارت پررونقی را برای قاچاقچیان ایجاد کرده است. در حالی که این تفاوتی برای غذاخوری های کانتونی نداشت، سود تولیدکنندگان مرغ در ایالات متحده را به همراه داشت.