دستگاه فشار خون omron m3 دیجیتالی متعلق به بوعلی سینا در بیمارستان فارابی می باشد

این اصل اندازه گیری امروزه استاندارد است، هم برای دستگاه های اندازه گیری فشار خون خودکار برای مصارف خانگی و هم برای اندازه گیری های دستی طبق Riva-Rocci توسط پزشک. تفاوت فقط در نحوه درک پالس نهفته است.

دکتر از دستگاه فشار خون omron m3 دیجیتالی خود برای گوش دادن به صدا استفاده می کند که به نام دکتر نظامی روسی نیکلای کوروتکوف نامگذاری شده است. این روش اندازه گیری شنوایی 4 است.

از طرف دیگر، اکثر دستگاه های فشار خون اتوماتیک از روش اندازه گیری نوسان سنجی استفاده می کنند. ارتعاشات در کاف ثبت شده و ضربان نبض تعیین می شود. اگر با دقت انجام شود، هر دو روش اندازه گیری معادل هستند و نتایج قابل اعتمادی ارائه می دهند.

اگر قصد دارید از دستگاه فقط گهگاهی (چند ماه یکبار) استفاده کنید، یک دستگاه ارزان با کاف به خوبی انجام می دهد. از طرف دیگر، اگر می خواهید به طور منظم مطالعه کنید (مثلاً 3 بار در روز)، شاید بهتر باشد با دستگاهی با صفحه نمایش و ویژگی های اضافی.

2) چه نوع کاف را ترجیح می دهید؟

برخی از افراد فشارسنج هایی با کاف بادی (معمولاً در داروخانه ها و سوپرمارکت ها یافت می شود) را ترجیح می دهند، برخی دیگر اندازه گیری الکترونیکی را ترجیح می دهند (که گاهی اوقات در دستبند ساخته می شود یا می توان آن را با کاف مچ دست گرفت).

دستگاه

3) چقدر باید اندازه گیری خود دقیق باشد؟: برای دقیق ترین اندازه گیری ها، استفاده از فشارسنج برای استفاده بالینی توصیه می شود.

با این حال، استفاده از این دستگاه های فشار خون ممکن است گران و دشوار باشد. اگر فقط به دنبال دستگاهی برای ردیابی فشار خون خود در طول زمان هستید، یک دستگاه فشار خون ارزان قیمت می تواند به خوبی انجام دهد.

برای تعیین فشار خون فرد از فشارسنج استفاده می شود. چنین دستگاه هایی معمولاً در مطب های پزشک، بیمارستان ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی یافت می شوند. دستگاه اندازه گیری فشار خون دقیق ترین وسیله برای تعیین فشار خون در نظر گرفته می شود.

با این حال، اگر فردی یک بیماری مزمن پزشکی داشته باشد یا داروهایی مصرف کند که باعث تورم یا تمایل به کبودی می شود، این دستگاه ها نیز می توانند ناراحت کننده باشند.

برای پیدا کردن دستگاه اندازه گیری فشار خون که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، باید عوامل خاصی مانند دفعات اندازه گیری و دقت نتایج را در نظر بگیرید.

امروزه انواع مختلفی از فشارسنج های فشار خون در بازار وجود دارد، بنابراین مهم است که قبل از خرید تحقیق کنید. همچنین مهم است که بدانید چگونه از فشارسنج به درستی استفاده کنید و چرا استفاده منظم می تواند مفید باشد.