در گذشته از گوجه فرنگی سیاه برای جوهر قلم استفاده می کردند

به دلیل فصل رشد طولانی و شرایط دمایی، گوجه فرنگی سیاه باید شش تا هشت هفته قبل از انتقال دائمی به باغ در داخل خانه شروع شود.

هنگام خرید نهال گوجه فرنگی، گیاهان تنومند با ساقه های ضخیم و صاف و برگ های سبز روشن را انتخاب کنید. پیوند ایده آل کمتر از شش اینچ ارتفاع دارد، به همان اندازه که پهن است.

گیاهانی که در بسته‌های سلولی یا ظروف جداگانه رشد می‌کنند، انتخاب‌های بهتری نسبت به گیاهانی هستند که در آپارتمان رشد می‌کنند زیرا ریشه‌های آنها شوک پیوند کمتری را متحمل می‌شوند.

نهال ها باید عاری از حشرات و نشانه های مرئی بیماری باشند. چه گیاه های شما خریداری شده باشند و چه خانگی، نهال های گوجه فرنگی را قبل از کاشت در باغ سفت کنید.

حدود ده روز قبل از کاشت، گیاهان را هر روز چند ساعت در فضای باز قرار دهید تا به تدریج با شرایط بیرون سازگار شوند. با قرار دادن گیاهان در نور فیلتر شده در محیطی محافظت شده از نسیم های قوی شروع کنید.

هر روز مدت زمانی را که نهال های گوجه فرنگی در فضای باز می گذرانند طولانی کنید و به تدریج آنها را در معرض نور مستقیم خورشید و باد قرار دهید.

به یاد داشته باشید که نهال ها در خارج از منزل خیلی سریعتر از داخل آب از دست می دهند و در طول فرآیند سفت شدن به آبیاری مکرر نیاز دارند.

گیاهان را در شب و در روزهایی که دما به زیر 60 درجه فارنهایت می رسد به داخل خانه بیاورید. در زیر این دما، گوجه‌فرنگی‌ها آسیب‌های سردی را تجربه می‌کنند که می‌تواند رشد آن‌ها را به تأخیر بیندازد و ممکن است شرایطی به نام «گربه‌روی» در میوه‌های اولیه ایجاد کند.

قبل از قرار دادن گوجه فرنگی در باغ، صبر کنید تا خطر یخبندان از بین برود و دمای خاک به حدود 60 درجه فارنهایت گرم شود. در سراسر نیوهمپشایر، آخر هفته روز یادبود زمان امنی برای پیوند گوجه فرنگی است.

اگرچه باغبانان جنوبی اغلب ممکن است یک یا دو هفته زودتر بکارند و پرورش دهندگان در مناطق یخبندان شمالی ممکن است تا اواسط ژوئن صبر کنند.