استفاده دستکش جراحی سایز 8 سبب از بین رفتن تمامی اثر انگشت شما می گردد

حساسیت لمسی نقش مهمی در پزشکی، به ویژه در عمل جراحی دارد. به منظور جلوگیری از عفونت محل جراحی و محافظت از جراح، استفاده از دستکش جراحی سایز 8 یک روش استاندارد است.

با این حال، پوشیدن اینها ممکن است بر حساسیت دست تأثیر منفی بگذارد، به ویژه در رشته هایی که نیاز به کار دقیق دارند.

ما تأثیر شش نوع مختلف دستکش، و همچنین عادات پوشیدن دستکش (دستکش های دوگانه، دستکش های بزرگ و کم اندازه) را بر روی حساسیت لمسی با استفاده از تشخیص دو نقطه ای و آزمایش تک رشته ای Semmes-Weinstein در 27 غیرجراح ارزیابی کردیم.

تفاوت معنی داری در حساسیت لمسی دستکش در مقایسه با دست برهنه و بین انواع مختلف دستکش وجود داشت.

در حالی که دستکش‌های کوچک‌تر و دستکش‌های دوتایی بر حساسیت لمسی تأثیر نمی‌گذارند، دستکش‌های بزرگ با بدتر شدن قابل‌توجهی از حساسیت دست در آزمایش تک رشته‌ای Semmes-Weinstein همراه بودند.

این مطالعه نشان می‌دهد که دستکش‌های جراحی بر حساسیت دست تأثیر منفی می‌گذارند و تفاوت‌های قابل‌توجهی را بین انواع مختلف دستکش نشان می‌دهند.

حساسیت لمسی دست انسان در عملکرد پیچیده آن نقش اساسی دارد. پالپ های انگشت بسیار حساس هستند و حاوی گیرنده های حسی زیادی هستند.

دستکش

به عنوان مثال سلول های مرکل، سلول های مایسنر یا اجسام پاچینی. قرار دادن یک مانع، مانند یک دستکش، بین این گیرنده های حسی و سطحی که در حال کاوش یا دستکاری است، مانع از حساسیت لامسه می شود که نقش مهمی در عمل پزشکی به ویژه جراحی  ایفا می کند.

زمانی که جراحان بیش از یک قرن پیش شروع به استفاده از دستکش کردند، این کار عمدتاً برای اهداف بهداشتی بود. بعداً دلایل دیگری مانند پیشگیری از درماتیت دست نیز به همین ترتیب اهمیت یافت.

در طول سال‌ها، استفاده از دستکش‌های جراحی برای جلوگیری از عفونت‌های محل جراحی و محافظت از جراح به یک عمل رایج تبدیل شده است.

با این حال، مضرات احتمالی، مانند کاهش مهارت دستی و حساسیت لمسی، در مقابل این مزایای ایمنی قرار دارند.

اگرچه اهمیت استفاده از دستکش برای کنترل عفونت معمولاً پذیرفته شده است، مطالعات نشان داده‌اند که پیروی از دستورالعمل‌های استفاده از دستکش ممکن است متفاوت باشد.

بسته به اعتماد کاربر به عملکرد دستکش یک نظرسنجی اخیر نشان داد که پزشکان ممکن است هنگام انجام کارهایی که نیاز به سطح بالاتری از حساسیت دارند، دستکش های محافظ خود را بردارید.

لمس یک نبض، زیرا احساس می کنند که دستکش ممکن است عملکرد بالینی آنها را محدود کند.