استفاده از کود آلی میکرو پارس برای زمین های کشاورزی در مریخ

کودهای آلی همیشه هم کود گیاهی و هم کود خاک هستند. کودهای گیاهی افزایش ورودی مواد مغذی را تضمین می کنند، کودهای خاک باعث بهبود خواص خاک می شوند

هر چه یک کود آلی میکرو پارس حاوی مواد مغذی بیشتر و مواد کمتری باشد که تجزیه آن دشوار است، احتمال اینکه کود گیاهی باشد و مواد مغذی گیاه را از طریق کانی سازی تامین کند بیشتر است.

هر چه کود آلی حاوی مواد مغذی کمتر و موادی باشد که تجزیه آن دشوار است، احتمال اینکه کود خاکی باشد بیشتر است و از طریق هوموس خاک باعث افزایش محتوای هوموس خاک می شود.

این که humified یا معدنی باشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. در هر دو مورد، ارگانیسم های خاک به طور قابل توجهی درگیر هست

کود

کودهای آلی نیز مانند کودهای معدنی دارای جنبه های خوب و بد هستند. ما این مزایا و معایب را برای شما در bullet points خلاصه کرده ایم.

بهبود خصوصیات خاک (ظرفیت نگهداری مواد مغذی، ظرفیت آب، نفوذ ریشه، ساختار خاک، ارتقاء موجودات خاک) با تقویت تشکیل هوموس

به دلیل اجرای کند، خطر لقاح بیش از حد یا شسته شدن وجود ندارد یا فقط خطر بسیار کمی وجود دارد. بنابراین کاربرد بسیار ایمن و آسان

خاک غنی از هوموس مقاومت کمتری در برابر ریشه های نفوذی دارد. ریشه های قوی متعدد باعث ثبات، تامین آب و مواد مغذی گیاه می شود [عکس: Lubava/ Shutterstock.com]
اثر طولانی مدت طبیعی، تبدیل بسته به دما و رطوبت تا حد زیادی از انتشار در زمانی که گیاهان در حال رشد نیستند جلوگیری می کند.
تولید به انرژی کمتری نیاز دارد و بنابراین از نظر اکولوژیکی توجیه پذیرتر است، زیرا به جای ذخایر فسیلی از مواد خام تجدیدپذیر استفاده می شود.
همچنین می تواند به عنوان کود مایع استفاده شود
وگان نیز موجود است، یعنی بدون حیوانات
معایب کودهای آلی
غلظت مواد مغذی کمتر از کودهای معدنی است
پتاسیم بسیار کم در برخی محصولات؛ در این مورد، باید با مواد معدنی تکمیل شود

اجرای آهسته امکان کوددهی کوتاه مدت یا به موقع را فقط به میزان کم و فقط با چند محصول (مانند کنجاله حیوانی و کودهای مایع ارگانیک با اجرای سریعتر) می دهد.

رهاسازی به روش‌های مختلف به آب و هوا بستگی دارد: خاک‌های سرد در بهار ممکن است کمبود مواد مغذی را تجربه کنند، در حالی که در پاییز اگر خاک هنوز گرم و بارانی باشد، نیتروژن به‌ویژه می‌تواند شسته شود.
قیمت ها اغلب کمی بالاتر از قیمت کودهای معدنی است