اسباب بازی ست آشپزخانه از جنس طلا به سفارش علی دایی برای فرزندش تولید شد

Dinky Toys با تولید ماشین‌های اسباب‌بازی، قطارها و کشتی‌ها در ساخت اسباب‌بازی‌های دایکاست پیشگام بود و مجموعه‌های قطار مدل در دهه 1920 رایج شد.

شرکت بریتانیایی با اختراع فرآیند ریخته‌گری توخالی در سال 1893 انقلابی در تولید اسباب بازی ست آشپزخانه ایجاد کرد محصولات این شرکت برای سال‌ها استاندارد صنعت باقی ماندند.

برخی از انواع جدید اسباب بازی ها از طریق نوآوری تصادفی در طول جنگ جهانی دوم ایجاد شدند.

پس از تلاش برای ایجاد جایگزینی برای لاستیک مصنوعی، آمریکایی Earl L. واریک به طور ناخواسته “بتونه گردو” را در طول جنگ جهانی دوم اختراع کرد.

اسباب بازی

بعدها، پیتر هاجسون این پتانسیل را به عنوان یک بازی دوران کودکی تشخیص داد و آن را به عنوان Silly Putty بسته بندی کرد. به طور مشابه، Play-Doh در ابتدا به عنوان پاک کننده کاغذ دیواری ساخته شد.

در سال 1943 ریچارد جیمز در حال آزمایش فنرها به عنوان بخشی از تحقیقات نظامی خود بود که متوجه شد یکی از آنها شل شد و به زمین افتاد.

او از نحوه پرت شدن آن روی زمین شگفت زده شد. او دو سال را صرف تنظیم دقیق طرح کرد تا بهترین سنج فولاد و کویل را پیدا کند. نتیجه Slinky بود که در فروشگاه‌های سراسر ایالات متحده فروخته شد.

پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که جامعه رونق بیشتری یافت و فناوری و مواد جدید (پلاستیک) برای ساخت اسباب‌بازی در دسترس قرار گرفت، اسباب‌بازی‌ها ارزان شدند و در خانه‌های سراسر جهان غرب همه‌گیر شدند.

محصولات معروف‌تر دهه 1950 شامل مجموعه‌های ساخت و ساز آجر پلاستیکی رنگارنگ شرکت دانمارکی لگو، مکعب روبیک، مستر سیب‌زمینی، عروسک باربی و مرد اکشن بود.

امروزه عروسک‌های رایانه‌ای وجود دارند که می‌توانند اشیاء، صدای صاحبشان را تشخیص داده و شناسایی کنند و از میان صدها عبارت از پیش برنامه‌ریزی‌شده برای پاسخگویی انتخاب کنند.

موادی که اسباب‌بازی‌ها از آن ساخته می‌شوند تغییر کرده‌اند، آنچه اسباب‌بازی‌ها می‌توانند انجام دهند تغییر کرده است، اما این واقعیت که کودکان با اسباب‌بازی‌ها بازی می‌کنند تغییر نکرده است.